Tak więc drogi liderze/menedżerze – przed Tobą stoją dwa zadania:
1) Nie dopuszczaj, aby złe nastroje u jednej osoby rozpełzały się na cały zespół. Im wcześniej zareagujesz, tym bardziej ochronisz Twoją grupę przed destrukcyjnym działaniem negatywnych emocji. Nie udawaj, że nie widzisz tego rodzaju zachowań. Nie „zamiataj ich pod dywan” . W każdym lub prawie każdym zespole jest taka osoba.
2). Pamiętaj, że Twój wpływ na ludzi, którzy z Tobą przebywają jest niebywale potężny i to Ty jesteś najsilniejszym czynnikiem normującym!! Twój optymizm, humor, lekkość, otwartość i szczery uśmiech bardziej poprawią wyniki Twojego zespołu, niż niejeden program motywacyjny! Ważne jest, aby nie unikać spotkań z Twoimi pracownikami. Żaden mail, ani telefon nie są w stanie zastąpić osobistych interakcji.
Może się to wydawać banalne, niemniej jednak podczas szkoleń i rozmów z managerami wielu z nich ma z tym problem. Wolą „zaszyć” się w biurze i zdalnie „zarządzać” zespołem. Bardzo też trudno przychodzą im rozmowy, których fundamentem jest optymizm i otwartość. Wydaje im się, że postawa kierownika/dyrektora -„twardziela” przyniesie lepszy efekt. Nic bardziej mylnego.
Według mnie, w roli managera zdecydowanie ważniejsza jest wewnętrzna dojrzałość, niż wyuczone techniki zarządzania.
Podczas naszych szkoleń zwracamy na to szczególną uwagę, a nasze obserwacje przekazujemy przełożonym managerów biorących udział w szkoleniach. Robimy to po to, aby ich dalsza praca koncentrowała się w większym stopniu nad osobowością niż „suchymi” umiejętnościami podwładnych.
Zespół #GoFuture
www.gofuture.pl
biuro@gofuture.pl