W związku z projektami, które prowadzimy w jednej z ogólnopolskich sieci sklepów, kilka słów na temat sprzedaży komplementarnej.
W dalszym ciągu, bardzo niedocenianej i z naszych obserwacji oraz wewnętrznych badań, niestosowanej metody w sklepach stacjonarnych.
Na 84 sklepów stacjonarnych/samoobsługowych z branży technicznej, budowlanej, elektronicznej, elektrycznej, narzędziowej, komputerowej zaledwie w 11% z nich, czyli w 9 ciu! ekspedient/sprzedawca zaproponował nam dodatkowy produkt, który pasował do głównego.
Patrząc na dane, sprzedaż komplementarna zwiększa przychody o 10 – 30 %, a to w dzisiejszych czasach bardzo dużo!
Dlaczego zatem mamy tak słabe statystyki?
Czynników jest kilka.
Nie zawsze wystarczy samo szkolenie z tego obszaru sprzedaży. Bez managera, który będzie potrafił wdrożyć, zmotywować i wymagać tego od zespołu – nabyte podczas szkolenia umiejętności „znikną” po kilku tygodniach. Nie zostanie wytworzony w pracownikach odpowiedni nawyk, automatyzm. Nie możne też tego zrobić nie uzmysławiając jaką korzyść niesie również dla pracownika ten rodzaj aktywności. Warto zastanowić się tu nad dodatkową gratyfikacją – premią dla najlepszych sprzedawców.
Zapraszamy do kontaktu i na szkolenia sprzedażowo managerskie, które zwiększają powyższe kompetencje. Nasze szkolenia to 30% teorii i 70% praktyki/warsztatów, tak więc mocno pracujemy nad tym, aby uczestnicy nabrali odpowiednich nawyków.
Zespół #GoFuture
www.gofuture.pl
Biuro@gofuture.pl