Zastanawia mnie dlaczego tak mało można znaleźć informacji w temacie treningu z handlowcem w terenie.
Z managerskiego punktu widzenia, taki trening powinien zajmować min. 60% jego czasu pracy. Pozostałe 40% czasu to praca biurowa w tym analiza danych, ustalanie strategii.
Nie może być zresztą inaczej jeśli chcemy skutecznie dbać o rozwój handlowców. To możemy uzyskać poprzez trening praktyczny- w terenie i na „żywym” organizmie jakim jest klient.
Z własnych obserwacji, a dokładnie firm które szkolimy, często jest to zaniedbywany element pracy managera. Rozmawiając z handlowcami uzyskujemy informacje, że tego rodzaju spotkania są często kurtuazją, towarzysko spędzonym dniem, a nie treningiem umiejętności sprzedażowych.
Nie rozumiem tego, ponieważ to przecież największa szansa na to aby rozwijać zespół, a przy tym budować swój autorytet i pozycję lidera. Nie można jednak tego zrobić wykonując 4 z 12 zaplanowanych wizyt.
Nasze szkolenia sprzedażowe NIGDY nie kończą się na sali warsztatowej. Specjalne aktywności, w tym arkusz Raportu Coachnigowego ma pozwolić managerom na kontynuacje i wdrażanie zdobytej przez handlowców wiedzy podczas pracy w terenie.
Zapraszamy na naszą stronę www.gofuture.pl oraz do wysłuchania podcastów z serii „Szczerze o biznesie”.
Zespół #GoFuture