Błędy podczas sesji coachingowej.
Jak wynika z naszej ankiety, zdarza się, że klient jest niezadowolony. Zastanówmy się, jakie mogą być przyczyny niezadowolenia klienta z sesji coachingowej.
-Brak ustalenia kontraktu z klientem- to właśnie kontrakt zawiera informacje jak długość sesji, ich ewentualna ilość, stawka za sesję;
-Brak przekazania i przestrzegania przez coach’a zasad etyki;
-Brak ustalenia celu na każdą sesję coachingową;
-Brak przygotowania coach’a do wykonywanego zawodu;
-Coach doradza oraz narzuca klientowi swoją opinię;
-Coach bierze na siebie odpowiedzialność na niepowodzenia klienta;
-Coach prowadzi sesję pomimo iż–
*po ustaleniu celu, wątpi w klienta;
*po ustaleniu celu, wątpi w możliwość realizacji celu;
*po „dojściu do muru” ma świadomość tego, że powinien powiedzieć stop i się wycofać (gdyż na przykład wykracza to poza jego doświadczenie lub kompetencje);
*jest świadomy swojej złej dyspozycji dnia;
-Brak świadomości klienta, na czym polega coaching;
Każdy z nas jest człowiekiem i popełnia błędy. Pytanie brzmi czy błędy coacha są świadome, wynikają z jego nieświadomości i popełnił któryś z powyższych, czy może nie zagrało coś jeszcze innego?
Zespół #GoFuture
www.coachingolsztyn.pl
coaching@gofuture.pl
