Gofuture.blogwiedzy GoFuture Szkolenia Doradztwo Coaching

Czy jako manager brałeś kiedykolwiek udział w sesjach coachingowych – Management Coaching?

Jedna z najważniejszych zasad managerskich mówi: „Z faktami się nie dyskutuje”.

Nasza ankieta dotycząca z jednaj strony skuteczności, a z drugiej potrzeby tego rodzaju coachingu wśród kadry zarządzające, nie pozostawia złudzeń.
W przewadze (52%) są managerowie, którzy zdecydowali się na coaching po, którym osiągnęli zamierzone efekty.
24% managerów jeszcze tego nie zrobiła, ale czuje taką potrzebę. 11% brało udział w sesjach, jednak nie przyniosły one spodziewanych efektów. 13% managerów nie widzi takiej potrzeby. Proporcje 76% do 24% na korzyść coachingu managerskiego. Tyle faktów.

Według naszych obserwacji, w dzisiejszych czasach przy natłoku tak dużej ilości informacji i bodźców, zawód managera należy do jednej z najbardziej stresogennych profesji. Trudno się z tym nie zgodzić. Trudno również nie przyznać racji, że to zawód, który niesie za sobą dużą dozę samotności, a im wyższe stanowisko, tym jej poziom wzrasta. Oczywiście nie ma się nad tym co rozczulać– taka praca. Nie oznacza to, że to droga bez wyjścia i należy się z tym pogodzić.

Aktualnie prowadzimy procesy coachingowe w wielu organizacjach, w tym kilku największych w województwie warm-maz. We wszystkich przypadkach coaching dotyczy managerów średniego i wysokiego szczebla. Co istotne, zauważamy również ciągły wzrost ilości osób potrzebujących wsparcia.

Tutaj słowa uznania i profesjonalizmu kierujemy do osób, które delegują swoich managerów na coaching. Jest to dowód dojrzałości managerskiej. Celem tych działań jest przecież pomoc dla wartościowych, ambitnych managerów, którzy borykają się z takimi problemami jak wypalenie, przepracowanie, brak work-balance, problem z komunikacją wewnątrz zespołową ze względu na zbyt duże nastawienie na cel itd.

Zdarzają się sytuacje gdzie cały proces coachingowy trwa 6-10 sesji. Nie ma reguły. Czasem wystarczają 2-3, a ich celem z poziomu klienta jest po prostu się „wygadać”. Ważne, by zrobić to z kimś, kto również pracował w tym zawodzie i potrafi go zrozumieć. Dlatego poza kompetencjami coachingowymi w tym obszarze, ważne jest doświadczenie managerskie Coacha.

Coaching managerski może być połączony z elementami mentoringu, co ustalamy na pierwszej sesji. Zdarza się również, że podczas sesji stwierdzamy braki w teoretycznych elementach zarządzania, co skutkuje podjęciem odpowiednich działań w tym kierunku przez klienta.
Jak widzicie z coachingu managerskiego nie można wyjść z niczym. Zawsze przynosi on „wartość dodaną”. Chyba, że traficie na coacha bez kompetencji… tu również zdarzają się „czarne owce”. Ryzyko jest jednak niskie, ponieważ pierwsza sesja jest darmowa, co daje bezkosztową weryfikację kompetencji Coacha i czas na podjęcie decyzji.

Czy brzmi to przekonująco i skłoniło do działania tych, którzy ciągle wahają się z podjęciem decyzji? Mam nadzieje, że tak.
Sami jesteśmy tego przykładem. Z tym, że nas wciągnęło to na dobre i poniekąd stało się sposobem na życie… i nie mówię tu o kwestii tylko finansowej.

Zespół #GoFuture

www.gofuture.pl

www.coachingolsztyn.pl
biuro@gofuture.pl

Gofuture.blogwiedzy GoFuture Szkolenia Doradztwo Coaching

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *