Temat relacji jako narzędzia handlowca przewija się praktycznie na każdym kroku. Ten temat przewijał się również bardzo często podczas naszego ostatniego WEBINARU-Challenger Sales, a zamieszczony slajd bezspornie rozstrzyga tą kwestię. Pokazuje wynik badań przeprowadzonych przez firmę CEB w latach 2009-2011 na 6000 handlowcach i 600 managerach. Co istotne? Aby znaleźć odpowiedź, który ze stylów sprzedaży jest najskuteczniejszy wykonano aż 70000 wspólnych wizyt. Wynik jest jednoznaczny. Handlowiec o profilu relacyjnym zdecydowanie przegrywa. Jest najmniej skuteczny ze wszystkich badanych profili.
Wygrywa Challenger, a dokładnie handlowiec nauczyciel-doradca, czyli taki, który nie boi się dyskutować z klientem, pokazywać mu nowe, innowacyjne rozwiązania, zna i rozumie biznes klienta oraz co istotne popycha go do działania. To w konfrontacji z handlowcem relacyjnym, który tylko jest miły i sympatyczny daje doradcy zdecydowaną przewagę. Dlaczego? Ponieważ wiąże się z tym to, co dla klienta najważniejsze- ZYSKIEM.
W pędzącym świecie mało kto ma czas na rozmowy o „niczym”.
Szczegóły znajdziecie w książce M.Dixona i B.Adamsona „Sprzedawaj jak Challenger”.
Zapraszamy również na szkolenia i warsztaty dotyczące Challengera! Zwiększ skuteczność swojego zespołu.
Zespół #GoFuture
www.gofuture.pl
biuro@gofuture.pl
