Gofuture.blogwiedzy GoFuture Szkolenia Doradztwo Coaching

Znaczenie procesów w organizacji.

Pojęcie procesów w organizacji można porównać do Potwora z Loch Ness. Wszyscy słyszeli, ale nikt nie widział.

Świadomość wdrożonego procesu poprawia skuteczność funkcjonowania firmy. Minimalizuje błędy, wpływa na efektywne wykorzystanie czasu, eliminuje chaos i potencjalne konflikty. Ma wpływ na wynik finansowy.

Często podczas konsultacji w organizacjach słyszymy pytanie: czy warto jest wdrażać procesy? Odpowiadamy, że z procesami jest trochę jak z kodeksem drogowym. Gdybyśmy nie znali zasad i ich nie przestrzegali to daleko byśmy nie zajechali. Dziwi też nas spora liczba firm, które nie mają wprowadzonych zasad. To oczywiście nie dyskwalifikuje ich przed osiąganiem wyników, nie mniej jednak zdecydowanie je utrudnia.

Ostatnio jeden z klientów poprosił nas o wdrożenie systemów premiowych. Do każdego tego rodzaju projektu przygotowujemy się indywidualnie, a w pierwszej kolejności weryfikujemy karty i regulaminy obowiązków na każdym ze stanowisk. Niestety, w tej organizacji nie było czegoś takiego.

Przykładem perfekcyjnie działających procesów może być sieć restauracji McDonalds. Nie ma znaczenia gdzie w Polsce jesz Big Maca, wszędzie smakuje tak samo. A teraz zastanówmy się jakby każda z restauracji tej sieci (franczyza) działała na własną rękę?

Często mylone są pojęcia projektu z procesem. Kiedy wprowadzasz np. nowy produkt, rozszerzasz grupę docelową, wdrażasz nową strategię działania – to mówimy o PROJEKCIE. Jednak jeżeli coś już zostało uruchomione i będzie powtarzane to mówimy o PROCESIE.

Aktualnie w GoFuture mamy wdrożone 55 wewnętrznych procesów , zaczynając od procesu sprzedaży, windykacji, obsługi klienta po procesy zakupowe. W przypadku procesów sprzedażowych bardzo ważne jest to, żeby proces sprzedaży był spójny z procesem zakupowym klienta.

To zdecydowanie ułatwia pracę i skraca czas potrzebny na zawarcie transakcji.

Nasza aktualna oferta dotycząca tworzenia systemów i regulaminów.

System + regulamin premiowy / działy handlowy i managerskie
System + regulamin premiowy / działy produkcyjne
System + regulamin premiowy / działy obsługi klienta
System + regulamin awansów poziomych i pionowych
Systemy i programy lojalnościowe dla klientów
Systemy wdrażania i rozliczania zadań dla handlowców, managerów
System oceny pracowników , m.in 360 stopni. Ocena kwartalna, półroczna i roczna
Raporty ocen rozwoju indywidualnego i zespołowego FACET5

Zespół #GoFuture
www.gofuture.pl
biuro@gofuture.pl

GoFuture Szkolenia Doradztwo Coaching

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *