Gofuture.blogwiedzy GoFuture Szkolenia Doradztwo Coaching

Dlaczego nie chcę przeprowadzić szkolenia dla swoich pracowników?

Dzisiaj trochę statystyk dotyczących sensowności przeprowadzenia szkoleń dla handlowców oraz kadry managerskiej.

Dane na podstawie własnych badań/obserwacji. Zebraliśmy je na podstawie rozmów z przedsiębiorcami z województwa warmińsko-mazurskiego. Zarówno tych, które udało się odbyć osobiście jak i telefonicznie.

W przypadku osób zdecydowanych na szkolenie pytaliśmy o ich celowość. Co chcą uzyskać oraz co jest dla nich ważne i jakie mają doświadczenia?

Jeśli chodzi o organizacje, które nie chciały wziąć udziału w cyklu szkoleń, również pytaliśmy o powód takiej decyzji (część z nich po kilku rozmowach zmieniła zdanie i wzięła udział w szkoleniu, jednak nie uwzględnialiśmy tego. Liczyła się pierwsza, często spontaniczna decyzja).

Dodam, że organizacje mikro, małe i średnie mają w województwie warmińsko-mazurskim możliwość uzyskania dofinansowania z UE od 50 do 80%. Tak więc koszty nie powinny być tutaj przeszkodą.

Rozumiemy również każdą decyzję, każdy ma prawo decydować o strategii swojej organizacji. Nasze podsumowanie nie ma tu również na celu „piętnowania” decyzji właścicieli firm, którzy nie chcą szkolić, a tym samym inwestować w swoich pracowników.

Szczególnie było to mało obiektywne z poziomu firmy zajmującej się właśnie szkoleniami i rozwojem kompetencji sprzedażowych i managerskich.

Takie są po prostu fakty, które udało nam się zdobyć, a już samą ich interpretację zostawiamy Wam.

Nie mniej jednak czy w dzisiejszych czasach brak inwestycji w kapitał ludzki może się opłacić?

Dlaczego tak duże grono właścicieli ignoruje rozwój kompetencji swoich kadr?

Wszyscy chcielibyśmy pracować w „ szczęśliwych” organizacjach. Aby tak było to na początek muszą być one profitowe. Pracownicy muszą być skuteczni, sprzedawać i realizować swoje cele. Trudno jest mówić o pozytywnej atmosferze jeśli przedsiębiorcy brakuje pieniędzy na zaspokojenie podstawowych potrzeb pracowników m.in. określonego w umowie wynagrodzenia. W pełnym wymiarze i na czasie. Sama pozytywna atmosfera leży przede wszystkim w rękach managerów. Na każdym szczeblu zarządzania. To oni kształtują kulturę organizacji. Tylko, że sama intuicja to czasem zdecydowanie za mało. W jednym i drugim przypadku ważny jest rozwój kompetencji i umiejętności.

Jakbym miał podsumować obiektywnie obserwację, to przemawia do mnie każda z korzyści dotyczących szkoleń. Jeśli chodzi o obiekcje, to tylko ta dotycząca tego, że przedsiębiorca może mieć wyszkolony zespół i nie potrzebować szkolenia. Tu jednak jest jeszcze jedno „ale”- wyszkolony nie oznacza to samo, co doświadczony. Co niestety jest bardzo często mylone.

Zespół #GoFuture
www.gofuture.pl
biuro@gofuture.pl

Gofuture.blogwiedzy GoFuture Szkolenia Doradztwo Coaching

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *