Gofuture.blogwiedzy GoFuture Szkolenia Doradztwo Coaching

Etyka w zawodzie coacha.

Często na drodze coacha spotykam się z pytaniami dotyczącymi wartości i zasad panujących podczas sesji coachingowych. Czy one w ogóle są? Naturalnie. Wartości jest wiele i wszystkie są równie ważne. W relacjach coach-klient muszą występować: uczciwość, zaufanie, szacunek i równość.

Co istotne i jak to się ma do praktyki? Klient oraz coach, muszą ustalić jasne zasady, według których będą odbywały się sesje, by czuli się dobrze, bezpiecznie i komfortowo. Owe zasady dobrze jest spisać. Zaczynamy od ustaleń bardzo prostych, jak wyłączanie telefonów czy wybór wygodnego i dogodnego miejsca. Wbrew pozorom to, jak blisko siebie siedzimy i w jakim kierunku patrzymy, jest istotne. Bardzo ważne jest poinformowanie klienta, że to co się zadziało podczas spotkania, zostaje między nami. Żeby cała sesja miała sens, klient musi zaufać coachowi. Brak zaufania może skutkować brakiem oczekiwanego efektu. W każdym momencie trwania spotkania, jeżeli klient czuje się niepewnie lub nie chce mówić o pewnych tematach, sesję można przerwać.

Coach zawsze musi brać odpowiedzialność za klienta, bierze również odpowiedzialność za praktykę i wydajność. Jak w każdym zawodzie- etyka świadczy o profesjonalizmie.

Zespół #GoFuture
www.coachingolsztyn.pl
coaching@gofuture.pl

GoFuture Szkolenia Doradztwo Coaching

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *